DÜRER kora DÜRER kora
  • Albrecht Dürer és köre - 3. nézet
    DÜRER kora DÜRER kora (a kiállítás bemutatása) Köszöntő A kezdetek: 15. századi rajzok A kezdetek: 15. századi rajzok - 2. nézet Albrecht Dürer és köre Albrecht Dürer és köre - 2. nézet Albrecht Dürer és köre - 3. nézet Chiaroscuro rajzok Az önálló tájábrázolás kezdetei és a fiktív táj Előkészítő rajzok Előkészítő rajzok - 2.nézet Művészet II. Rudolf prágai udvarában Művészet II. Rudolf prágai udvarában - 2. nézet Sajtóvisszhang Impresszum Virtuális séta
    MúzeumShop
  • info
  • 3d_rotation
  • view_module
  • hu
  • en
chevron_left
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
chevron_right

Albrecht Dürer és köre - 3. nézet

Albrecht Dürer: Tanulmánylap
Hans Schäufelein, Albrecht Dürer után: Szent Anna harmadmagával
Hans Baldung Grien: Krisztus a kínszenvedés eszközeivel
Hans Süss von Kulmbach: Szentháromság
Wolf Traut: Szent rokonság

Albrecht Dürer és köre - 3. nézet




A nürnbergi születésű Albrecht Dürer, a német reneszánsz újító művésze a húszas éveiben járt Velencében, ahol az itáliai reneszánsz művészetelmélet kérdéseit tanulmányozta: az ideális emberi arányok megragadását, a természet minél hívebb ábrázolásának lehetőségét, a perspektíva és az anatómia problémáit kutatta. Nürnbergbe hazatérve műhelyéhez tehetséges fiatal művészek csatlakoztak, akiknek rajzstílusára nagy hatást gyakoroltak a virtuóz mester alkotásai. A Szépművészeti Múzeum Dürernek két saját kezű rajzát őrzi, de további művekkel, például Hans Schäufelein tollrajzával és a Lándzsás lovassal kapcsolatban is felmerült korábban Dürer szerzősége. A gyűjtemény a művésznek közel kétszázötven metszetét őrzi. Ezek közül kilenc látható a kiállításon, például a három mester rézmetszetként ismert lap: A lovag, a halál és az ördög, a Melencolia I és a Szent Jeromos a dolgozószobában. Az egy-egy kompozícióval szereplő Hans Schäufelein és Hans Baldung Grien 1503-tól dolgozott Dürer műhelyében üvegablakterveken és fametszetes könyvillusztrációkon. Wolf Traut 1505-től vett részt velük együtt a fametszetek tervezésében. Hans von Kulmbach, akinek egy üvegablakterve látható itt, feltehetően 1504–1505 körül érkezett Nürnbergbe, ahol haláláig üvegablakok tervezésével és ltárképek festésével foglalkozott.