DÜRER kora DÜRER kora
  • Chiaroscuro rajzok
    DÜRER kora DÜRER kora (a kiállítás bemutatása) Köszöntő A kezdetek: 15. századi rajzok A kezdetek: 15. századi rajzok - 2. nézet Albrecht Dürer és köre Albrecht Dürer és köre - 2. nézet Albrecht Dürer és köre - 3. nézet Chiaroscuro rajzok Az önálló tájábrázolás kezdetei és a fiktív táj Előkészítő rajzok Előkészítő rajzok - 2.nézet Művészet II. Rudolf prágai udvarában Művészet II. Rudolf prágai udvarában - 2. nézet Sajtóvisszhang Impresszum Virtuális séta
    MúzeumShop
  • info
  • 3d_rotation
  • view_module
  • hu
  • en
chevron_left
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
chevron_right

Chiaroscuro rajzok

Albrecht Altdorfer: Szent Borbála
Id. Lucas Cranach: Szent György
Albrecht Altdorfer: Dávid és Abigél
Augsburgi művész: Thétisz Szkürosz szigetére menekíti Akhilleuszt
Tobias Stimmer: Az Igazság allegóriája

Chiaroscuro rajzok




A korai délnémet rajzok különleges csoportját alkotják az úgynevezett chiaroscuro (fény-árnyék, világos-sötét) technikájú művek, amelyek sötét árnyalatú színes alapozású papírra készültek fekete körvonalakkal, a plasztikus formákat pedig fehér, esetleg más élénk színű fedőfesték érzékelteti. Ezek a dekoratív hatású rajzok felkeltették a gyűjtők érdeklődését. Témájuk részben  vallásos, részben profán: id. Lucas Cranach és Albrecht Altdorfer szenteket megjelenítő lapjai mellett egy Altdorfer-kompozíció alapján készült egykorú másolat szerepel a kiállításon: Dávid és Abigél bibliai jelenete. A görög mitológia ritkán ábrázolt történetét idézi meg egy ismeretlen augsburgi művész: a zsákba rejtett gyermek Akhilleuszt anyja delfinek hátán Szkürosz szigetére menekíti. Ugyancsak dekoratív hatású Tobias Stimmer barnásvörös alapozású papírra készült üvegablakterve.