Korniss Péter. Folyamatos emlékezet Korniss Péter. Folyamatos emlékezet
  • A múlt - 6. nézet
    Korniss Péter. Folyamatos emlékezet Bejárat A múlt A múlt - 2. nézet A múlt - 3. nézet A múlt - 4. nézet A múlt - 5. nézet A múlt - 6. nézet A múlt - 7. nézet A múlt - 8. nézet A múlt - 9. nézet A vendégmunkás A vendégmunkás - 2. nézet A vendégmunkás - 3. nézet A vendégmunkás - 4. nézet A vendégmunkás - 5. nézet A vendégmunkás - 6. nézet A vendégmunkás - 7. nézet A változás A változás - 2. nézet A változás - 3. nézet A változás - 4. nézet A változás - 5. nézet A változás - 6. nézet A hagyomány A hagyomány - 2. nézet A hagyomány - 3. nézet A városban A városban - 2. nézet A városban - 3. nézet Impresszum Virtuális séta
  • info
  • 3d_rotation
  • view_module
  • hu
  • en
chevron_left
  • launch
  • launch
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
chevron_right

A múlt - 6. nézet

Kalotaszegi lány ünneplőben
Függő bölcső
Iskolás lány
Lakodalmasok
Anya és bubája
Fejkendős lány
Mulató legények a táncházban
Lányok a táncházban
A táncházban
Siető asszony
Krumpli szedő asszony
Nagymosás télen
Szénahordó asszony
Szántás
Öregkor

A múlt - 6. nézet

A múlt
1967–1978

Korniss Péter első képei Erdélyben, valamint Magyarországon és a környező országokban készültek. Az 1960-as és az 1970-es években Kelet-Európa egyes vidékein, a szocialista politikai és gazdasági viszonyok között is léteztek falvak, amelyek mind hétköznapi viseletükben, mind ünnepi szokásaikban megőrizték a hagyományos paraszti kultúrát. A hetvenes évekre felnőtt egy generáció, amelynek nem volt vizuális élménye erről a világról, legkevésbé Erdélyről, amely akkoriban politikailag különösen érzékeny területnek számított. 
A magyar fotográfiában a két világháború közti időszakban a magyaros stílusnak nevezett irányzat legfőbb témája a hagyományos paraszti kultúra lett. Az ennek szellemében készült művek szemléletmódja és megfogalmazása egyaránt idealizált képet mutatott a paraszti világról.
Korniss ezt a hagyományos világot akarta láttatni és megörökíteni. Művein a szereplőkhöz való erős érzelmi kötődése tükröződik, akikhez évtizedeken keresztül vissza-visszatért, nyomon követve sorsuk alakulását.
Ezzel a munkájával mutatkozott be első önálló kiállításán (Műcsarnok, 1974) és első könyveiben (Elindultam világ útján…, 1975; Múlt idő, 1979).