Korniss Péter. Folyamatos emlékezet Korniss Péter. Folyamatos emlékezet
  • A városban - 2. nézet
    Korniss Péter. Folyamatos emlékezet Bejárat A múlt A múlt - 2. nézet A múlt - 3. nézet A múlt - 4. nézet A múlt - 5. nézet A múlt - 6. nézet A múlt - 7. nézet A múlt - 8. nézet A múlt - 9. nézet A vendégmunkás A vendégmunkás - 2. nézet A vendégmunkás - 3. nézet A vendégmunkás - 4. nézet A vendégmunkás - 5. nézet A vendégmunkás - 6. nézet A vendégmunkás - 7. nézet A változás A változás - 2. nézet A változás - 3. nézet A változás - 4. nézet A változás - 5. nézet A változás - 6. nézet A hagyomány A hagyomány - 2. nézet A hagyomány - 3. nézet A városban A városban - 2. nézet A városban - 3. nézet Impresszum Virtuális séta
  • info
  • 3d_rotation
  • view_module
  • hu
  • en
chevron_left
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
  • expand_less
chevron_right

A városban - 2. nézet

Színes tollseprűvel
Kockás konyharuhával
Piros lapáttal
Könyvespolcok előtt
Festmények előtt
Vasalóval
Idős asszony gondozója
Úton

A városban - 2. nézet

A városban
2012–2015

Korniss Péter legújabb – a mostani kiállításon először bemutatott –sorozatában az a generáció jelenik meg, amelyet fél évszázaddal korábban a régi táncházban láthattunk, sőt, találunk rajta olyan szereplőt, aki mindkét sorozatban szerepel.
A hagyományos paraszti világ lassú eltűnésével párhuzamosan az erdélyi asszonyok budapesti munkavállalása a munkaerő-vándorlás egyik jellegzetes formája lett. A takarítás, az idős asszonyok gondozása és a népművészeti termékek árusítása jövedelmet biztosít, amelyet az asszonyok elsősorban otthon maradt családjukra fordítanak. A fővárosban vendégmunkásként dolgozó asszonyok közül sokan ma is hagyományos népviseletet hordanak. Ugyanakkor nyilvánvaló a sorozat szociológiai felvetése is, miszerint a képeken szereplő erdélyi asszonyoknak nem sikerült kitörniük társadalmi szerepükből.
Korniss új képein a Betlehemesek sorozat fotográfiai felfogását folytatja, de távolságtartóbb hangvételével szemben itt a főszereplővé váló asszonyok személyiségére helyezi a hangsúlyt. A sorozat személyes hangvételében a művész évtizedekre visszanyúló kötődése, személyes hitele és együttérzése köszön vissza.