A folyóirat 150 éves történetének hivatkozási hálója
2019 elején Barabásit a rangos tudományos folyóirat, a Nature kreatív igazgatója kereste meg váratlanul, arra kérve őt, tervezze meg a lap százötven éves jubileumi számának borítóját. Barabási munkái már többször szerepeltek a Nature címlapján, de mindig valamelyik tanulmánya mellékleteként. Ez a kérés, vagyis megbízás más volt. A BarabásiLab a folyóirat teljes történetének adatalapú elemzésével kezdte el a munkát. A csapat ezután egy hatalmas citációs (az idézettséget megjelenítő) hálózatot hozott létre, amely a Nature-ben 1900 óta megjelent 88 000 tanulmány kapcsolódásait mutatja meg.
Két tanulmány akkor áll összeköttetésben, ha mindkettőt egyszerre idézték más tudományos publikációk. A hálózat vizualizációja megmutatja, milyen nagymértékben multidiszciplináris a folyóirat, és megvilágítja, ahogyan az egyes, más-más színnel jelölt diszciplínákhoz tartozó tanulmányokat együttesen idézik.
A szimpla borítókép terve később multimédia projektté alakult át, amelynek része volt az együttes citációs hálózatot bemutató leporellóborító és az annak hátoldalán található háromoldalas kép, amely több, a Nature-ben megjelent ikonikus publikáció hatását illusztrálta. A projekthez egy videó is készült. Míg a térkép egy bizonyos folyóirat adatait jeleníti meg, tágabb tanulsággal is szolgál arról, hogy a felfedezések miként határozzák és változtatják meg gondolkodásunkat, miként születnek ötletek diszciplínák ütközéséből, és hogy a tudás, amely a gondolkodás iskoláinak létrejöttéhez vezet, maga is tanulságos és izgalmas témája lehet a vizsgálódásnak.
A kiállításon megjelenik a végső ötoldalas címlap egy plexitartóban, és egy videó, amely a Nature 150 éves történetét meséli el az adatok segítségével egy külön képernyőn. A falra vetített videó lassan változó perspektívát ad arról a hivatkozási hálóról, amely a nagy színes világítódobozon jelenik meg. A szemközti falon a fekete-fehér világítódobozban látható nagy hivatkozási háló, valamint a nagy színes hivatkozási „répa” a kutatás és a vizualizáció melléktermékei, melyek először itt láthatók kiállítva.