Év (készítés)
2017
Méretek
22 × 16,2 cm
Anyag/Technika
rézkarc, akvarell, guash, papír
Győrffy László Aki fertelmes, legyen fertelmes ezután is rézkarcsorozatából emelnénk ki egy igazán lírai alkotást. Az Apokalipszis témáját körüljáró művek nemcsak a Jelenések Könyvére épülnek, hanem különböző eszkatológikus hagyományok mentén főleg azokra a (képi) sztereotípiákra fókuszálnak a tömeg- és/vagy a horrorkultúra optikáján keresztül, amelyek a végítéletet a szórakoztatóipar részévé teszik. A nyomatok A hét főbűn korábbi lapjaihoz hasonlóan nem annyira a Jó és a Rossz harcát vizualizálják, hanem inkább abban a szürkezónában mozognak, amely a hibridek burjánzásának terepéül szolgál, egy mutáns esztétikát teremtve.
A bámulatos technikai tudással kivitelezett képen főszereplőnk testét belülről éppen egy létra feszíti szét. Győrffy László a rá jellemző módon a brutalitást elképesztő technikai tudással és precízióval létrehozott lírai részletekkel kompenzálja, amik egyszerűen rabul ejtik az ember tekintetét és szívét. Ki ne lobbanna empátiára a sebészi műgonddal megfestett finom kis szőr-és hajszálak bukolikája, a vízből kikandikáló tiszta szem kíváncsi csillogása és magánya, a megfeszített vézna térdkalácsok és vakító lapátfogak láttán? Hogy mi is történik pontosan, arra Weöres Sándor iskolai ünnepségeken agyon idézett sorai adják a megfejtést:
„Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.” Bizonyára sokunk elmélkedett már ezeken a sorokon, nem biztos, hogy hasonló eredménnyel. Győrffy László úgy gondolta, hogy érdemes kivesézni a szavak valós erejét és vizualizálni, milyen is az, ha valakiben ténylegesen ott egy létra.