A Várfok Galéria Rendkívüli művek, rendkívüli időkben című nagyszabású csoportos kiállítással folytatja fennállásának 30 éves jubileumát ünneplő programját.
A Várfok Galéria a koronavírus miatt kéthónapos teljes bezárásra kényszerült, ezen idő alatt indította el a Papageno online magazinnal közös sorozatát, a Rendkívüli művek, rendkívüli időkbent, azzal a céllal, hogy bekapcsolja a kortárs művészetet a klasszikus művészet folyamába, visszhangozza a Várfok Galéria „Egykor az antik is kortárs volt” jelmondatát és szabad asszociációkra, gondolatokra ébressze az olvasókat.
A cikkek rendszerint a Várfok Galéria kollekciójában található egy-egy műből indultak ki és azokat tágabb összefüggések menték mutatták be. Így került összehasonlításra Korniss Péter Asszonyok kosarakkal c. emblematikus fotográfiája az itáliai sacra conversazionékkal, Szotyory László oroszlánja középkori bestiáriumok és dicsőséges barokk képek ábrázolásaival, Orr Máté riadt tehene a francia romantika vezéregyénisége, Eugène Delacroix A villámlástól megriadt ló című alkotásával.
A kiállításon a fenti példákon túl olyan kiemelkedő művek kerülnek bemutatásra, mint Françoise Gilot önarcképe, Rozsda Endre kaleidoszkópos korszakának gyöngyszeme, a Pénelopé, Mulasics László sugárzó Árapály-tényezői és egyik legutolsó alkotása, az Interferenciák III.
A tárlat különlegessége, hogy nemcsak a Várfok Galéria művészkörének kortárs alkotásai lesznek láthatók, hanem olyan klasszikus remekművek, mint a magyar tájképfestészet egyik megteremtője, id. Markó Károlynak Inó és Melikertész a tengerbe zuhan (1830 körül) című romantikus hévvel fűtött, páratlan alkotása vagy Ferenczy Noémi (1890–1957), a huszadik századi kárpitművészetet megújító sokoldalú alkotó megindítóan szép és intim Anya gyermekével című festménye. A magyar alkotókon kívül a világhírű Marie Laurencin Lány legyezővel című képét is megcsodálhatja a közönség, aki a francia avantgárd egyik fontos és nőként is elismert művésze volt, Apollinaire múzsája, akit Rousseau is megörökített A múzsa ihleti költőjét című legendás művén.